La Regidoria d’Educació de l’Ajuntament d’Altea ha felicitat públicament l’alumnat alteà pels resultats obtinguts en les Proves d’Accés a la Universitat, PAU 2026. La regidora d’Educació, Mari Sastre, ha destacat “l’esforç, la constància i la dedicació de l’alumnat, així com l’acompanyament imprescindible del professorat i de les famílies en una etapa tan important”.
Segons les dades facilitades pels centres, enguany s’han presentat a la PAU 53 alumnes de l’IES Bellaguarda, 33 alumnes de l’IES Altaia, i 8 alumnes del centre El Planet que també ha participat en les proves.
La millor nota coneguda del municipi ha sigut la de Raúl Moreno Munarriz, alumne del programa Batxibac de l’IES Bellaguarda, que ha aconseguit un 13,6 sobre 14.
El Batxibac és un programa de doble titulació que permet obtindre al final del batxillerat el títol de Batxiller espanyol i el diplôme du Baccalauréat francés. Per obtindre el Baccalauréat francés no n’hi ha prou amb aprovar el batxillerat: també cal superar una prova externa sobre les matèries específiques del currículum mixt, al final de 2n de Batxillerat i íntegrament en francés. A la província d’Alacant, només s’imparteix a l’IES Bellaguarda del nostre poble i a l’IES Carrús d’Elx.
En el IES Bellaguarda, també han destacat les qualificacions de María Ruiz-Orejón Giner, amb un 13,028, i Paula Pérez Encinas, amb un 12,98.
Pel que fa a l’IES Altaia, la millor qualificació facilitada correspon a Supriya Pandey Sapkota, amb un 13,24. Les qüalificacion següents destacades són Alina Baltasar Fischer, amb un 13,01 i Adriana Martínez Hernández amb un 11,89.
Del centre El Planet, les millors qualificacions han sigut les d’Alexandra Braun Maroto, amb un 12,89; Claura Haubiz Pérez, amb un 10,91; i Andrea Cohen Mengual, amb un 10,62.
Mari Sastre ha traslladat l’enhorabona a totes i tots els estudiants que han realitzat les proves, independentment de la nota obtinguda, i ha subratllat que “arribar fins ací ja és fruit de molts anys de treball, esforç i superació”.
La regidora també ha volgut reconéixer “la tasca dels equips docents dels centres educatius d’Altea, que acompanyen l’alumnat no només en l’àmbit acadèmic, sinó també en el seu creixement personal”.
Finalment, Sastre ha animat l’alumnat a continuar afrontant el seu futur formatiu “amb il•lusió, confiança i perseverança”, i ha reafirmat el compromís de la Regidoria d’Educació amb els centres educatius i amb la joventut alteana.



