El nou contracte entrarà en vigor l’1 de gener de 2026 i tindrà una duració de quatre anys i la possibilitat d’una pròrroga d’un exercici addicional
Ferrocarils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha adjudicat el contracte per a la prestació dels serveis de manteniment de les instal·lacions de senyalització i telefonia d’explotació de la Línia 9 de TRAM d’Alacant (Benidorm-Dénia) per valor de 2.732.355,40 euros, IVA inclòs.
El contracte tindrà una duració de quatre anys i la possibilitat d’una pròrroga d’un exercici addicional i substituirà a l’actual, que conclou la seua vigència el pròxim 31 de desembre, i entraria en vigor després de la finalització de l’actual, donant continuïtat a les tasques de manteniment per a la correcta explotació i conservació de la citada Línia 9.
El servei a prestar és el manteniment de les instal·lacions de senyalització i telefonia d’explotació de la Línia 9 de la xarxa d’FGV a Alacant, i la finalitat és mantindre aquestes instal·lacions en perfecte estat de funcionament i seguretat, garantint els millors nivells de qualitat i complint amb la normativa vigent.
Aquestes instal·lacions estan compostes pels components de Senyalització, que són els elements de camp, com a senyals, circuits de via, comptadors d’eixos, accionaments d’agulles, caixes de via i armaris de via; els elements de cabina i llocs d’operador, com a llocs locals, enclavaments, xarxa de comunicacions i energia; i la telefonia d’explotació, com les centrals i pupitres de Lloc de Comandament i estacions i els mòduls convertidors IP.
La Línia 9
FGV ha executat en els últims anys diferents actuacions en línia 9 de TRAM d’Alacant, que uneix Benidorm i Dénia en un recorregut de 50 quilòmetres amb 18 estacions, amb la finalitat d’aconseguir la renovació i modernització integral d’aquesta línia.
Les diferents actuacions iniciades en 2014 s’han prolongat fins al 28 de gener del present any, quan es va recuperar la circulació sense transbords al llarg de tot el seu traçat, amb una inversió que supera en conjunt els 150 milions d’euros.
Les millores tècniques i noves infraestructures, així com la incorporació del nou material mòbil amb unitats electro-dièsel, han permés mantindre i millorar les condicions d’explotació, garantint la regularitat i la qualitat del servei amb uns estàndards similars a la resta de la xarxa de Ferrocarrils de la Generalitat Valencian (FGV) a Alacant.














