Hola, Festeres i Festers.
Soc Magda Borja Serra, festera des dels 16 anys. Tota una vida lligada a les nostres volgudes festes de Moros i Cristians, una tradició que ha marcat el meu camí i m’ha regalat moments inoblidables.
Els meus inicis es remunten a l’any 1987, quan un grup d’amics vam decidir fundar una filà cristiana. Triàrem el nom de Cristians de la Muralla, ja que la majoria dels seus membres vivien per la zona del Fornet. Van ser anys plens d’il·lusió, companyia i ganes de fer créixer la festa.

Per aquell temps, la meua parella —hui el meu marit, Gorreta— formava part de la filà Malvins. Un any em van convidar a desfilar amb ells com a mora, i aquella experiència em va marcar per sempre. L’emoció que vaig sentir vivint la festa des de dins, acompanyada per la música i l’ambient únic de l’esquadra, va ser tan intensa que l’any següent vaig decidir fer el pas i passar-me definitivament a la filà Malvins.
En aquell temps corria l’any 1994, i no he deixat de pertànyer a esta gran filà, on sempre m’he sentit com a casa. Malvins no és només una comparsa, és una família, un sentiment i una manera de viure la festa.
L’any 2000 va nàixer la nostra primera filla, Maria, i en 2003 arribaren les bessones, Aila i Malena. Des d’aleshores, elles també formen part d’esta gran família festera com a autèntiques malvinetes, creixent entre desfilades, música i l’orgull de sentir la festa des de ben menudes.
Per a mi, la festa de Moros i Cristians significa germanor, música, pólvora i passió. M’encanten les nostres festes i tot el que representen: la unió entre amics, l’emoció compartida i l’alegria que es respira en cada racó.
Encara que gaudisc de tots i cadascun dels actes, n’hi ha un que sempre aconseguix emocionar-me d’una manera especial. És el moment en què arriba el divendres, quan comença a caure la nit. Després de sentir el pregó que dona inici a les festes, comença a sonar l’Ida i vuelta. El que sent en eixe instant és difícil d’explicar amb paraules: es mesclen els nervis, l’emoció i la certesa que la festa ja està ací.
I enguany, a més, està sent un any especialment intens i emocionant. El meu germà Jaime, i també el meu bessó, és el Rei Moro 2026. Junt amb ell, Eli com a Banderera i jo com a Ambaixadora Mora, estem vivint un any increïble, ple de moments únics que guardarem per sempre al cor.
Encara queda molt per viure, però ja podem dir amb orgull que serem els Càrrecs Malvins 2026.
Malvins, sou molt grans!
Magda Borja Serra
Ambaixadora Mora
Filà Moros Els Malvins






![Tradició, mar i sentiment: Altea ja té a punt les festes de Sant Pere i la Mare de Déu del Carme 2026 [Programa de Festes PDF] Tradició, mar i sentiment: Altea ja té a punt les festes de Sant Pere i la Mare de Déu del Carme 2026 [Programa de Festes PDF]](https://altea.comboi.es/wp-content/uploads/sites/2/2026/06/img_5319-1024x539.jpg)