Mazón en Altea: “El TRAM d’Alacant entre Benidorm i Dénia compta per fi amb una connexió directa i amb el servei que mereixen els usuaris”


El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha destacat que el TRAM d’Alacant entre Benidorm i Dénia “compta per fi amb una connexió directa i millor servei perquè és el que es mereixen els usuaris”, després de la finalització dels nous viaductes de Algar i Mascarat, a més de les obres d’emergència executades en la zona.

Nous horaris del TRAM d’Alacant: els nous ponts entren en funcionament en la L9

Així ho ha remarcat en la seua visita als nous ponts on ha anunciat que dimarts que ve 28 de gener “entrarà en servei el tram Altea-Calp de la línia 9 del TRAM d’Alacant” que des d’abril de l’any passat no estava actiu degut a les actuacions en els viaductes que possibilitaran “un trajecte complet sense transbords posant fi al suplici al qual se li ha sotmés a transeünts, veïns, ciutadans i turistes”.

As, ha incidit en què a partir del dimarts els usuaris “podran fer el trajecte Dénia-Benidorm sense pujar-se ni baixar-se del TRAM de la Generalitat”.

En aquest sentit, ha remarcat que el conjunt de les actuacions permetrà una millora de “quasi una hora al dia” per als usuaris que realitzen el trajecte Dénia-Alacant diàriament i que es tradueix “en un estalvi d’una setmana per als usuaris que el fan tots els dies durant un any”.

Acompanyat pel conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, i alcaldes dels municipis pels quals discorre la connexió, el cap del Consell ha realitzat un recorregut en proves pel tram Altea-Calp. que la finalització de les obres es completa la renovació integral de la Línia 9 possibilitant un recorregut amb trens duals més sostenibles, ràpids, moderns i accessibles, en una zona que el president ha considerat “clau per al turisme i per al desenvolupament de la nostra Comunitat”.



Sobre aquest tema, Mazón ha posat en valor la inversió de 16 milions d’euros de fons europeus en els nous viaductes de Algar i Mascarat “perquè els trens càpien i puguen passar per fi pels ponts”, en al·lusió a la labor realitzada per l’anterior Consell que va obviar que els nous trens duals (elèctric-dièsel) tenien un pes superior als vells i no podien passar pels ponts, la qual cosa ha titllat de “xafogor”.

A més, ha agregat que aquesta inversió, al costat de les obres complementàries aconsegueixen en total prop de 20 milions d’euros “per a cosir definitivament la província d’Alacant des del punt de vista ferroviari”.

Per a Mazón, les actuacions realitzades en Algar i Mascarat són una mostra de “vertebrar, unir territoris i facilitar la vida a les persones amb una mobilitat amb sentit comú”, al mateix temps que ha asseverat que “el Consell compleix amb la prioritat de millorar les infraestructures de la província d’Alacant”.

El cap del Consell ha agraït l’esforç de la Conselleria d’Infraestructures pel treball realitzat “en temps rècord” i ha posat en valor “la labor d’enginyeria” exercida per la dificultat de l’entorn pel qual s’han executat les obres.

Cal recordar que la construcció dels nous viaductes s’ha realitzat de manera paral·lela als treballs per a esmenar els danys provocats per l’incendi en la zona del Mascarat per a reprendre el servei al més prompte possible.

Nous viaductes de Algar i Mascarat

El projecte viaducte del va riure Algar en el tram Garganes-Cap Negret de la Línia 9 del TRAM d’Alacant, executat en el terme municipal d’Altea, ha consistit en la construcció d’un pont paral·lel al ja existent, construït entre 1913 i 1915, i que es mantindrà com a passarel·la per als vianants, tal com estableix la fitxa de catalogació de Bé de Rellevància Local. A més, l’obra s’ha dut a terme a fi d’afavorir la integració paisatgística del nou viaducte respecte de l’antic.

Els treballs en el Mascarat han consistit en la substitució de l’actual viaducte, construït entre 1913 i 1915 per un nou de similars característiques i conservant una estètica similar. L’actuació ha inclòs la reposició en tot el traçat de l’actual superestructura de la plataforma ferroviària i l’execució de 12.475 metres quadrats de superfície de talús mitjançant malles de triple torsió reforçada al llarg que els tres túnels que travessa el TRAM d’Alacant en aquesta zona.

De manera paral·lela a la construcció dels dos nous viaductes, s’han executat les obres d’emergència per a reparar els danys ocasionats per l’incendi forestal de gener de 2024 al costat del túnel de Mascarat.

Font: GVA

Traducir »