L’edil de Cultura, Pepa V. Pérez; el president de la Societat Filharmònica Alteanense, Francis Alvado; i el coordinador del cicle musical, Juan Tomás Laviós, presentaven una nova edició de “Música A Boqueta Nit”, que torna enguany amb una programació molt especial.
Cada dijous del mes de juliol i agost, a les 21:00 hores, la plaça de l’Aigua es convertirà en l’escenari d’un cicle, que segons l’edil de cultura, “és el cicle de l’estiu per excel.lència, i en el que Altea destaca per la gran passió i la gran tradició musical, i d’ahí que va néixer aquest cicle, ja fa uns quants estius”.
Pepa V. Pérez destacava també l’aposta per la qualitat, proximitat i també pel talent local musical, “sempre en un ambient únic, tranquil i acollidor”, assenyalava la responsable municipal de Cultura, que agraïa la col.laboració de la Societat Filharmònica Alteanense i del coordinador del cicle, Juan Tomás Laviós.
Per la seua part, el president de la SFA, Francis Alvado, va comentar que com és tradicional, la Societat Filharmònica Alteanense col.laborarà en el cicle de concerts Música a boqueta a nit, de la mà de la Regidoria de Cultura. Un cicle que segons Francis Alvado, “s’ha convertit en un referent cultural de l’estiu Altea i que suposa un gran incentiu per als músics més joves. És una oportunitat de compartir escenari amb grans professionals de la música i amb una gran diversitat d’estils i formacions musicals”.
El president de la SFA explicava, que a diferència d’altres anys, la Societat Filarmònica Alteanense no participarà en tots els concerts de juliol. El motiu, el viatge que farà la banda sinfónica de la’entitat musical al “World Music Contest de Kerkrade”, als Països Baixos. Per eixe motiu, segons Alvado, «alguns dels concerts de la Filarmònica es faran en agost.
Francis Alvado detallava els concerts amb la participació de la SFA:
El dia 9 de juliol, “Sinfonietta Altea”, un quartet de clarinets de la mà del clarinetista i professor Marcos Iborra, ens permeten un viatge musical a través de diferents cultures, tradicions i paisatges sonors, explorant l’extraordinària versatilitat del clarinet i la riquesa tímbrica del quartet de clarinets.
El 16 de juliol, “Camerata Arts Càntica” de Benidorm. Un cor de cambra amateur de veus blanques integrat per dones, que posseeix una prolongada trajectòria musical desenvolupada principalment a la comarca de la Marina Baixa. Col.laboren diversos cantants alteanes, a més sota la direcció del mestre Jaume Ripoll Martins, Jimmy.
Finalment, el 13 d’agost, gaudirem d’un grup de percussió, conformat per percussionistes de la SFA i liderats per Javier Delgado Pérez, percussionista alteà, professor de percussió del Conservatori dels Pirineus i membre del grup Frames Percussion.
Per la seua part, Juan Tomás Laviós, destacava que “estem davant d’una nova edició de Música a Boqueta Nit, i hem pogut confeccionar un cartell d’artistes molt interessant i grans professionals d’índole, inclús internacional.
Segons el coordinador del Cicle:
El cicle arrancarà el 2 de juliol, amb el quintet Voltaic Brass, un quintet de metall. Format per cinc instrumentistes de metall procedent de diferents cultures, tots ells membres de l’Orquestra Filarmònica de Múnich, una de les orquestres referents de tot el panorama europeu d’orquestres.
Seguirem, el 23 de juliol, tindrem un homenatge a la trompeta amb els solistes David Pastor i Jordi Albert, i acompanyats per l’Smart Set Trio. La seua música abraçarà un poc la tradició i la modernitat, amb gran influència del swing, el hard pop, la bossa nova, sense renunciar a altres visions més obertes.
El 30 de juliol, Andreu Valor ens presenta el seu nou projecte, que renova la intensitat sonora basant-se en una tendència folk-pop nord-europea, amb lletres viscerals, vitals i compromeses, i amb un dinamisme variat, i que s’enfoca a millorar tot el que ens envolta.
Ja entrant en el mes d’agost, el 6 d’agost, tindrem un grup liderat per Mariano Gil, guitarrista afincat en Altea, i l’acompanyarà Ramon Maschio i també sumarà al projecte Orlando Di Velo, al Bandoneó, per oferir un recorregut dels clàssics del tango, músiques d’Astor Piazzolla i peces del folklore argentí.
El 20 d’agost, ja encarrilant la recta final del cicle, ens visitarà la Maria. La cantant d’Oliva ens presenta també el seu nou disc, Robina, una proposta marcada, com sempre, per la seua hipnòtica i que promet, novament, deixar crítica i públic amb la boca oberta.
I ja per a tancar el cicle, el 27 d’agost, tindrem a Mei de la Cruz, també una artista emergent i establida en Altea. La seua veu, una veu dolça i personal, protagonitza el seu disc, i es tracta d’un projecte musical emmarcat en l’estil pop i que es caracteritza per la seua frescor i naturalitat.
Com sempre es podran comprar les entrades per a cada concert, i hi haurà un abonament per al mes de juliol i un altre per al mes d’agost. Com sempre es podrà fer a través de la web alteacultural.com, o una hora avanç de cada concert.